کد خبر 746873
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
اشتغالزایی

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از وعده وزیر تعاون برای اصلاح طرح "کارورزی" خبر داد و گفت: خواسته ما از دولت این است که طبق قانون حقوق و مزایای حداقلی را برای کارورزان در نظر بگیرد.

به گزارش مشرق،‌ هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اظهار داشت: به اجرای طرح کارورزی انتقادات زیادی از طرف تشکل‌های کارگری وارد بود که البته وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر به خراسان‌رضوی قول تغییر و اصلاح آن را به نمایندگان بخش کارگری داد.

وی بیان کرد: یکی از ایرادات بسیار مهمی که به طرح وارد می‌شد این بود که تنها بیمه مسئولیت اجتماعی شامل کارورزان می‌شود و این در حالی است که توقع برقراری مستمری و برخورداری از مزایای تأمین اجتماعی نیز از آن‌ها می‌شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: هم اکنون آمارهایی از ثبت نام 60 هزار نفر در طرح کارورزی اعلام شده اما این موضوع دارای اهمیت زیادی نیست مهم‌ترین مسئله این است که تعداد پذیرندگان این افراد به چه میزان است.

ابوی تاکید کرد: آمارها حکایت از این دارند که در خراسان رضوی حدود 151 کارگاه به عنوان پذیرنده ثبت نام کرده‌اند و این موضوع نشان دهنده این است که ظرفیت خالی کار حتی برای کارورزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هم اکنون وضعیت به گونه‌ای است که انباشت بیکاران سبب شده افراد با هر وضعیتی مایل به رفتن سر کار باشند، تأکید کرد: خواسته ما از دولت این است که طبق قانون حقوق و مزایای حداقلی را برای کارورزان در نظر بگیرد و علاوه بر این با توجه به اینکه این افراد در واقع در حال گذراندن دوره آموزش خود هستند به آنها کار ارجاع داده نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس